2015. március 17., kedd

Beatrix Potter

Tegnap megérkeztek a könyvek. A szokásos Bogyó és Babóca szállítmány, egy Katie Fforde és az újdonságok: Bikkmakk Mókus és Tüskés néni.

A meséket én még eredetiben olvastam, amikor meg Squerrel Nutkin és Tiggy Winkle névre hallgattak, de nagyon tetszettek. Sőt, egy időben a sorozat is ment, a Peter Rabbitet legalábbis biztosan láttam, habár tecsőn már csak angolul találtam meg.

Szóval kedves, magával ragadó történteknek tartottam ezeket a meséket, és gondoltam, a Nyúl Péter csak azért nem érdekli Samut, mert a mesekönyv térbeli, így a sok látvány benne, elvonja a figyelmet a meséről.

A könyvek viszont a folyosó közepén hányódtak, amikor felértem az ikrekkel. Kicsit el is szomorodtam, de azért megbeszéltük, hogy olvasok a délutáni alvás előtt belőle. Bikkmakk nyert, és legnagyobb meglepetésemre a gyereknek tetszett. Pedig hát nem egy Petigergő, de még csak nem is Szutyejev, habár az is nagy kedvenc.

Este már nem kellett a petigergő, a Tüskésnénit kértük, és hallgattuk szájtátva. Aztán a mese végén leadta Samu az igényét meg egy Bikkmakkra. Pedig biztos voltam benne, hogy az nem is tetszett neki.

Ezen fellelkesülve este be is szereztem a könyvek maradékát, habár a Nyuszi Benjámint megint külön kellett intéznem*. Ami nagyon fáj, hogy a Gloucesteri szabó nincs meg magyarul... Bár gondolkoztam rajta, hogy a könyveket megveszem angolul is, hátha később, általános iskolában szívesen olvasnák. **

* Mindkét könyv 2007-es kiadás és azt mondta a Bookline, a Nyuszi Benjamint már nem tudták nekem beszerezni, de a Libriben is utolsókat rúgta a Nyúl Péter, innen gondolom, hogy otthon annyira nem örvend nagy népszerűségnek

** Hezitálok, mert közben lenne lehetőségem megvenni a teljes Petigergő sorozatot is, de arány áron... (bár a többihez képest meg így is normális kereteken belül). Meglátjuk, meg alszom rá egyet. Mondjuk ma délelőtt...

2 megjegyzés:

  1. Szia! Találtam neked Nyuszi Benjámint a Lírában: http://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/gyerekirodalom/mesek/nyuszi-benjamin-kalandjai

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, ezt intéztetem :) de sajnos nem rendelhető, mert nem tudják, mikorra tudják beszerezni, legalábbis a Líra ezt mondta a kedves ismerősömnek, aki felhívta őket a könyv miatt. A Bookline-on is rendelhető elvben, de törölték a tételt, mert nem tudták beszerezni :(

    VálaszTörlés